Inwestycje Raport z Polski

Na trasie Warszawa – Mińsk Mazowiecki powstaną dodatkowe tory

Czy na trasie z Warszawy do Mińska Mazowieckiego powstaną dodatkowe tory? Takie plany ma spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Umowa na opracowanie studium wykonalności już została podpisana. Jeżeli inwestycja dojdzie do skutku, do podwarszawskich powiatów dojedzie jeszcze większa liczba pociągów. Studium jest pierwszym krokiem do inwestycji po 2022 r.

Umowę wartą prawie 3 mln zł netto podpisano w środę 26 sierpnia. W ramach studium, wykonawca dokona kompleksowej analizy, w której zawarte zostaną możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres niezbędnych prac oraz szacowane koszty inwestycji. Dokument będzie podstawą do opracowania szczegółowego projektu inwestycji po 2022 r.

– Krok po kroku tworzymy lepszą, bezpieczniejszą i sprawniejszą kolej w aglomeracjach. Inwestycje przekładają się na poprawę warunków życia, m.in. ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy. Rozbudowa torów z Warszawy w kierunku Mińska Mazowieckiego, oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego zwiększy potencjał kolei jako ekologicznego transportu oraz możliwości komunikacyjne mieszkańców – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

 

Studium wykonalności dotyczy budowy dodatkowych zelektryfikowanych torów na ok. 30 km odcinku od stacji Warszawa Rembertów do stacji Mińsk Mazowiecki.

Planowana jest rozbudowa do układu czterech torów na odcinku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna. Szczegółowo przeanalizowana będzie również rozbudowa do czterech torów na odcinku Sulejówek Miłosna – Mińsk Mazowiecki.

– Konsekwentnie zwiększamy możliwości kolei w aglomeracji warszawskiej. Kolejnym przykładem jest przygotowywanie lepszej oferty podróży w kierunku Sulejówka i Mińska Mazowieckiego. Mieszkańcom podwarszawskich miejscowości chcemy zapewnić możliwość atrakcyjnych przejazdów koleją oraz zagwarantować sprawne kursowanie pociągów dalekobieżnych. Pamiętamy również o przygotowaniu lepszej oferty dla przewoźników towarowych – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.