Inwestycje Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

Nowa jakość podróży. Jak premetro zmieni Kraków?

Pięć linii i 139 stacji – tak jeszcze kilka lat temu przedstawiały się plany budowy krakowskiego metra. Za inwestycją opowiedziała się ponad połowa mieszkańców miasta. Budowa kolei podziemnej nie dojdzie jednak do skutku. Dlaczego Magistrat postawił na premetro i czym będzie się ono różniło od tradycyjnego metra, które z powodzeniem funkcjonuje w stolicy?

Kraków rezygnuje z budowy podziemnej linii metra. Inwestycja, która od lat budziła wiele emocji, nie dojdzie w takiej formie do skutku. Po wielu analizach Miasto podjęło decyzję o budowie premetra. Rozwiązanie to, zdaniem Magistratu, jest nie tylko tańsze – spełnia oczekiwania, jakie pokładano w metrze.

Linia krakowskiego premetra połączyć ma Wzgórza Krzesławickie z rejonem ul. Jasnogórskiej w Bronowicach. Na odcinku prawie 22 km zlokalizowane zostaną 32 stacje, dwa tunele oraz jedna 1,5-kilometrowa estakada. Na początku czerwca Miasto zaprezentowało najważniejsze założenia „Studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie”. Dokument przygotowała firma ILF Consulting Engineers Polska.