Inwestycje Pasażer Raport z Polski

Wracają bezpośrednie połączenia z Zakopanem

W wakacje pociągi dalekobieżne ponownie dojadą do Zakopanego. Bezpośrednie połączenia na modernizowanej trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane, wznowione zostały 22 czerwca.

Stacja Nowy Targ (fot. PKP PLK)
Stacja Nowy Targ (fot. PKP PLK)

Pod Tatry dojadą pociągi z Gdyni, Gdańska, Warszawy i Krakowa, a także ze Szczecina, Bydgoszczy i Katowic. Regionalne połączenia realizowane będą m.in. z Suchej Beskidzkiej, Chabówki, Rabki i Nowego Targu.

PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują odcinek Sucha BeskidzkaChabówkaZakopane. Dzięki inwestycji zapewnią lepsze możliwości podróży do stolicy Tatr. W czerwcu do zmodernizowanych i nowych peronów na kolejowej zakopiance dołączyły kolejne obiekty na stacji Szaflary oraz Nowy Targ – przy budynku dworca.

Nowy Targ

PKP PLK przebudowany peron dwukrawędziowy oddały do użytku w 2020 r. W ramach inwestycji wykonawca zainstalował tam windy, wiaty, ławki, a także tablice informacyjne. Dla osób niepełnosprawnych zapewnił system ścieżek dotykowych i specjalne oznakowanie.

Zakopane

Na stacji Zakopane, w związku z szerokim zakresem inwestycji, wykonawca kontynuuje prace także latem. Dla podróżnych dostępna jest tymczasowa stacja na Spyrkówce w rejonie ul. Chyców – Potok.

– Kolej szybsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza w góry, to najważniejszy cel inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowanych na kolejowej zakopiance. Prace przewidziano do końca bieżącego roku, ale podróżni już korzystają z efektów udostępnianej trasy podczas letnich, czy zimowych wyjazdów do stolicy Tatr – powiedział Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Kolejowa zakopianka

W wakacje podróżni skorzystać mogą z 28 lepiej przygotowanych stacji i przystanków. Między Skawiną a Zakopanem zapewniono trzy dodatkowe punkty zatrzymania pociągów.

Sprawność i bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zapewnia m. in. ponad 100 km zmodernizowanych torów, 130 nowych rozjazdów oraz 300 obiektów inżynieryjnych, tj. mostów, przepustów.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do końca 2023 r. Dzięki inwestycji PLK SA skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin i 15 minut.

Na modernizację kolejowej zakopianki przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz