Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Peron w Kępnie przejdzie przebudowę

PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują peron w Kępnie, w południowej Wielkopolsce. Podróżni wsiądą do pociągów z wyższego peronu. Koszt prac to 15 mln zł. Realizowane będą w ramach ogólnopolskiego projektu, wartego ok. 100 mln zł przy udziale środków Unii Europejskiej z POIiŚ.

"<yoastmark

W ramach inwestycji przebudowany zostanie peron od strony budynku dworca na górnym poziomie dwupoziomowej stacji. Prace ruszą jeszcze w styczniu. Na początku wykonawca oczyści teren i przygotuje plac budowy. Ponaumocni skarpę przy torach i rozbierze obecny peron.

Wyższy peron zwiększy dostęp do kolei. Podróżni łatwiej wsiądą do pociągu. Wykonawca zapewni także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących, a także nakładki w języku Braille’a. Na peronie staną ławki oraz wiaty, a dobrą orientację w podróży zapewni czytelne oznakowanie. Ponadto, inwestor wyposaży peron w oświetlenie LED oraz nawierzchnię antypoślizgową.

W nawiązaniu do historycznego charakteru dworca, przy budynku obsługi pasażerów, ułożone zostaną granitowe płyty.

Dogodną komunikację do nowego peronu zapewnią windy od strony budynku dworca, po obu stronach wiaduktu kolejowego. Bezpieczeństwo w drodze na pociąg zwiększy nowe oświetlenie przy dojściu od ul. Dworcowej i wyremontowane schody prowadzące z dolnego poziomu stacji. Będą zamontowane dodatkowe stojaki rowerowe.

Obok peronu będzie nowy tor. Wykonawca prac wyreguluje sieć trakcyjną. Te zaplanowano tak, by nie ograniczać ruchu kolejowego. W trakcie inwestycji na górnym poziomie stacji wykorzystywany będzie sąsiedni, wcześniej przebudowany już peron.

Prace warte ok. 15 mln zł zaplanowano do II poł. 2023 r.

Lepszy dostęp do pociągów z 22 peronów w 15 miejscowościach

Korzystne zmiany w Kępnie to część projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007 – 2013”. Ogólnopolskie działania warte są łącznie ok. 100 mln zł przy współfinansowaniu z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Z objętych projektem 22 peronów w 15 miejscowościach dostęp do pociągów już zwiększa 11 nowych platform:

W Wielkopolsce, na linii kolejowej Kluczbork – Poznań Główny, dostępność kolei zwiększy się na 6 stacjach, a także na przystankach. Podróżni już zyskali lepsze warunki w Domaninie, Solcu Wielkopolskim, Łęce Opatowskiej i Pierzchnie, a w 2023 r. podróżni skorzystają z platformy w Słupi.

W województwie kujawsko-pomorskim pasażerowie wygodnie wsiadają do pociągów z nowego peronu w Zieleniu i Gniewkowie, a także dwóch wyższych platform w Książkach, Suchatówce i Turznie. Łącznie między Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim oczekiwane warunki umożliwi przebudowa 15 peronów, również w Papowie Toruńskim, Rychnowie Wielkim i Kamionkach.

W województwie łódzkim w II poł. br. dostępniejsza platforma powstanie na przystanku Wolbórka na linii kolejowej Warszawa ZachodniaKatowice.

PKP PLK przebudują linię kolejową i zbudują nowy most w Opolu

Dodaj komentarz