Inwestycje

Nowe perony na stacji Łódź Kaliska. PKP PLK rusza z inwestycją

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają inwestycję na stacji Łódź Kaliska. W ramach modernizacji przebudowanych zostanie pięć peronów. Już rozpoczął się demontaż starych torów i sieci trakcyjnej. Komunikację z miastem ułatwią zaś przejście pod torami i kładki. Wykorzystanie wiaduktu wschodniego zwiększy możliwości podróży oraz przewozu towarów.  Inwestycja realizowana jest z budżetu państwa i kosztować będzie 337 mln zł.

Modernizacja na magistrali E20 i C-E20 wpłynie na poprawę dostępności kolei w województwie łódzkim. Stacja Łódź Kaliska będzie mogła obsłużyć większą liczbę pasażerów. Zwiększy się także sprawność przewozów towarowych.

– Na stacji Łódź Kaliska rozpoczęto rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie kolejowego wiaduktu wschodniego nad aleją ks. bp. W. Bandurskiego – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – Demontowana jest sieć trakcyjna między stacją Łódź Kaliska i Łódź Kaliska Towarowa. Usuwane są wyeksploatowane  elementy wiaduktu i przejścia pod torami. Na placu budowy gromadzone są szyny i podkłady. Po zakończeniu demontażu i przygotowanie terenu, jesienią planowane jest  montowanie nowego układu torowego. Budowane będą perony. Prace nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów.

 

Na stacji przebudowanych zostanie 5 peronów. W rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad Aleją ks. bp. W. Bandurskiego będą trzy 400 m podwyższone perony. Obiekty po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Alei ks. bp. W. Bandurskiego. Dla podróżnych zaplanowano nowe wiaty i ławki. Stanie także czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji pasażerskiej. Perony wyposażone będą w windy i ścieżki naprowadzające oraz nowe oświetlenie.