Aktualności Tabor

Rozwiązania Novol dla kolejnictwa – System farb INDUSTRIAL COATING

Sieć kolejowa w Polsce ze względu na położenie geograficzne, spełnia ważną rolę w tranzytowych przewozach osób i towarów w Europie. Na przestrzeni ostatnich lat Polska dokonała znacznego postępu w zakresie rozwoju infrastruktury transportu kolejowego, jak również odnowy parku taborowego.

Proces modernizacji kolei będzie kontynuowany przy zwiększonym poziomie wsparcia ze strony Unii Europejskiej tak, aby do roku 2023 zakończyć modernizację m.in. najważniejszych fragmentów podstawowych szlaków transportowych i stworzyć spójną sieć transportową o wysokich parametrach technicznych. Korzystne uwarunkowania topograficzne terytorium naszego kraju sprzyjają ruchowi tranzytowemu oraz rozwojowi przedsiębiorstw działających w obszarze transportu.
Jednym z dostawców rozwiązań lakierniczych dla transportu kolejowego jest firma NOVOL. Specjalistyczna linia INDUSTRIAL Coating Systems firmy NOVOL posiada rozwiązania spełniające każdą potrzebę z zakresu wyrobów lakierowych dla taboru kolejowego pasażerskiego i towarowego.
Systemy farb dla kolejnictwa charakteryzują się specjalnymi właściwościami fizykochemicznymi pozwalającymi powłokom lakierniczym na pracę w ekstremalnych warunkach klimatycznych oraz przy dużych obciążeniach mechanicznych. Powłoki lakiernicze marki NOVOL nie tylko chronią powierzchnię wagonów ale również są przyjazne dla środowiska. Potwierdzeniem jakości wyrobów INDUSTRIAL są liczne certyfikaty dla rynku kolejowego wystawione przez instytuty w Polsce, Rosji i w Niemczech. Nasze certyfikowane systemy zarządzania jakością i wpływem na środowisko są zgodne z normami ISO 9001:2015 i ISO 14001:2015, a systemy powłok antykorozyjnych spełniają wymogi międzynarodowej normy ISO 12944.

Współpraca z Bydgoską PESĄ

System poliuretanowy INDUSTRIAL do lakierowania wagonów jest z powodzeniem stosowany od wielu lat przez lidera pojazdów szynowych na rynku krajowym – Spółce Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz.
PESA Bydgoszcz produkuje tramwaje, zespoły trakcyjne spalinowe i elektryczne oraz lokomotywy nie tylko w Polsce, ale i za granicą -we Włoszech, na Wegrzech, Rumuni, Ukrainie i Litwie. Obecnie pojazdy spalinowe budowane są dla przewoźników w Niemczech, Czechach i Rosji. W ostatnich latach sztandarowymi propozycjami stały się tramwaje SwingTwist, elektryczny ELF, spalinowy Link i lokomotywa Gama. Tramwaje Swing po wygraniu jednego z największych przetargów w Europie na dostawę 186 pojazdów dla Warszawy pojawiły się na Węgrzech i w Rumunii. W realizacji z firmą NOVOL jest kilka projektów m.in. nowe tramwaje dla Bydgoszczy i Łodzi, elektryczne zespoły trakcyjne Elf 2 w województwie śląskim i wielkopolskim oraz projekt nowych tramwajów dla Kijowa. Najbardziej prestiżowym kontraktem pozostaje dostawa spalinowych pociągów Link dla regionalnych oddziałów Deutsche Bahn. Dostarczono do Niemiec już 16 dwuczłonowych pociągów, do końca br. ma zostać wyprodukowanych 71 sztuk.

Firma NOVOL rozpoczęła współpracę z Bydgoską PESĄ w 2012 roku w zakresie certyfikowanego systemu lakierniczego do wymalowań wagonów pasażerskich i lokomotyw. W skład systemu wchodzą podkład epoksydowy, kity szpachlowe poliestrowe, podkład poliuretanowo-akrylowy oraz lakiery bazowe i lakier antygrafitti Novakryl 575. Podkład epoksydowy Protect 365 cechuje doskonałe krycie i rozlewność, oraz bardzo dobre właściwości izolacyjne. Produkt może być aplikowany do 200 µm na mokro w jednej warstwie. Jest trudnozaplany, zgodnie z normą PN EN 45545. Podkład epoksydowy Protect 365 oraz podkład akrylowy Protect 330 posiadają Certyfikat Zgodności Instytutu Kolejnictwa oraz Instytutu Pojazdów Szynowych „Tabor”. Pomiędzy podkładami stosowane są szpachlówki przemysłowe Tech Plus 1 i Tech Plus 3. Poliestrowe kity szpachlowe Tech Plus1 i 3 cechuje duża łatwość aplikacji i bardzo dobra przyczepność do podłoża.
Na poszycia dachów na antykorozyjny podkład nakładana jest poliuretanowa emalia nawierzchniowa – NOVOPUR 1090, bardzo wydajna, o wysokiej odporności chemicznej i wytrzymałości mechanicznej. Ostatnią warstwę systemu stanowi lakier akrylowy NOVAKRYL 575, z wbudowanym zabezpieczeniem Antygraffiti, który przykrywa lakier bazowy NOVOBASE 5020 o podwyższonej odporności chemicznej, dzięki czemu cały system spełnia normy CNTK i trudno palności PN EN 45545.

MD

Dodaj komentarz