Wywiady

Specyfika regionu wpływa na transport

RK: Stale walczycie o pasażera. Stąd liczne akcje promocyjne. Czy może je Pan przybliżyć oraz ich efekty?

WD: Najlepszym wyznacznikiem naszych całościowych starań jest chyba właśnie wzrost liczby podróżnych, o którym rozmawialiśmy. Jeśli natomiast chodzi o efekty poszczególnych akcji, to na obecną chwilę mamy dwie flagowe propozycje dla naszych podróżnych – Rodzinne Niedziele i Zielone Środy. Pierwsza propozycja została stworzona, by zachęcić rodziny do wspólnego spędzania aktywnie czasu, druga oferta to ukłon w stronę kierowców – chcemy zaoferować im możliwość bezpłatnego przetestowania transportu kolejowego, by mogli „na własnej skórze” sprawdzić, że w wielu przypadkach podróż pociągiem okazuje się szybsza i wygodniejsza niż przejazd autem. Obydwie te propozycje wpisują się w naszą całoroczną kampanię pod hasłem EKO Rok i obie mogą się już teraz pochwalić zainteresowaniem na poziomie 20 000 uczestników. A to jeszcze nie koniec całej kampanii, oferty obowiązują bowiem do końca roku – Rodzinną Niedzielę obchodzimy zawsze w pierwszą niehandlową niedzielę w miesiącu, natomiast Zielone Środy przypadają na trzecią środę każdego miesiąca.
Oczywiście oprócz takich całorocznych kampanii prowadzimy też inne promocje – często są one związane z danym wydarzeniem w naszym regionie lub też skierowane do określonej grupy odbiorców. I tak np. od ubiegło roku na październik oferujemy świeżo upieczonym żakom czyli studentom pierwszego roku bilet miesięczny za symboliczną złotówkę – po to, by zachęcić ich do wybrania właśnie Kolei Śląskich jako środka transportu w podróżach między uczelnią a miejscem zamieszkania. W ubiegłym roku z takiej propozycji skorzystało blisko 3350 osób, w obecnej edycji frekwencja za trzy tygodnie wynosi już ok. 3000, więc jest szansa, że powtórzymy lub nawet poprawimy wynik z 2017 roku. I – co najważniejsze – część z tych osób pozostaje z nami na dłużej, trend zakupu biletów miesięcznych w grupie studentów jest rosnący.