Pasażer

PKP Intercity bije kolejne rekordy

Narodowy przewoźnik przeżywa prawdziwy renesans. Kolejny rok był rekordowy dla PKP Intercity tak pod względem ilości przewiezionych pasażerów, jak i pracy przewozowej.

Wyniki, jakie osiągnęła spółka PKP Intercity, oznaczają, że rok 2017 był rekordowy. Potwierdza to, że pasażerowie powoli i systematycznie wracają na kolej. Jeśli bowiem porównać lata 2017 i 2016, to wyraźnie widać, że w roku ubiegłym z pociągów PKP Intercity skorzystało 42,8 mln klientów, czyli o blisko 4,3 mln więcej niż w roku poprzednim. Przyniosło to aż 11 proc. przyrost podróżnych. Wzrost liczby przewiezionych osób oznaczał również wyższe wyniki pracy przewozowej. Ta w zeszłym roku zatrzymała się na liczbie 10,4 mld pasażerokilometrów przy 9,5 mld w 2016 r.

Przytoczone powyżej wyniki przekładają się na to, że już drugi rok z rzędu PKP Intercity osiągnęła dodatni wynik finansowy. Tym razem było to około 270 mln zł. Spowodowało to też, że Fitch Rating podniósł długoterminowy rating dla spółki w walucie krajowej i obcej do BBB+. Podniesiony został również długoterminowy rating krajowy z A+ do AA. Perspektywa ratingów jest stabilna.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w 2017 r. Coraz więcej osób wybiera podróż koleją zamiast samochodem czy samolotem. W 2017 r. przewieźliśmy 42,8 mln osób, podczas gdy w 2016 r. – 38,5 mln, a zatem w tym roku przewieźliśmy o 11 proc. więcej podróżnych. Szczególnie cieszymy się, że co roku wzrasta liczba podróżnych wybierających się na wakacje naszymi pociągami. Od czerwca do końca sierpnia z naszych usług skorzystało o ponad 1,3 mln pasażerów więcej niż w sezonie letnim 2016 r. – powiedział Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Czytaj dalej >