Aktualności Raport z Polski

Raport z Polski

Warszawa Centralna zabytkiem

Dworzec Centralny im. Stanisława Moniuszki znalazł się w rejestrze zabytków i tym samym został objęty ochroną konserwatorską.
Dworzec został oddany do użytku 5 grudnia 1975 roku, stając się główną stacją stolicy obsługującą ruch dalekobieżny. Budowa bardzo nowoczesnego na owe czasy obiektu trwała 3 lata i była jedną ze sztandarowych inwestycji w Polsce w latach 70. XX wieku.
-Dzisiaj budujemy bezpieczną, komfortową i punktualną polską kolej. Musimy jednak pamiętać o tym, że polska kolej to kawał naszej historii. Dworzec Centralny im. Moniuszki jest tego przykładem-powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

Szczecińska kolej Metropolitalna

PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach projektu budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej rozpocznie roboty we wrześniu. Prace będą miały miejsce na linii 406 na odcinku Skolwin – Police oraz na linii 273. Zmodernizowana zostanie także stacja Gryfino. Wykonawcą prac jest spółka Trakcja SA, które zajmuje się pracami na linii nr 406 (Szczecin Główny – Police) oraz zmodernizuje wybrane elementów linii 273 (tzw. „Nadodrzanka do Gryfina), 351 (Szczecin – Stargard) oraz 401 (Szczecin – Goleniów). Istniejące perony zostaną gruntownie zmodernizowane, niektóre przystanki zmienią lokalizację.

 

3,5 miliona pociągów w ciągu 15 lat

Koleje Mazowieckie policzyły, że 7 sierpnia z Warszawy Wileńskiej odjechał 3,5-milionowy pociąg uruchomiony przez spółkę od początku jej istnienia.
– 3,5-milionowy pociąg Kolei Mazowieckich to skład 11619, który odjechał o 7:30 z Warszawy Wileńskiej do Tłuszcza. Codziennie na mazowieckie szlaki o długości 1449 km wyrusza średnio 800 pociągów, które pokonują 51 tys. km i przewożą blisko 165 tys. osób – poinformował przewoźnik. Na zdjęciu rekordowy pociąg.

MD